Μελετώντας το ζωδιακό, ανακαλύπτει πολλές φορές κανείς μοτίβα συμπεριφοράς, που συνεχώς επαναλαμβάνονται. Τα μοτίβα αυτά ταιριάζουν σε μορφές πραγματικές ή εικονικές που έχουμε συναντήσει σε διάφορους τομείς της ζωής, στη μυθολογία, τον κινηματογράφο, τα βιβλία. Διαλέγοντας μία συμβολική φιγούρα ο αστρολόγος έχει τη δυνατότητα να περιγράψει με άμεσο τρόπο τα μοτίβα συμπεριφοράς που περιέχουν μέσα τους τα ζώδια
Με πιο απλά λόγια κάθε ζώδιο θέλει να γίνει κάτι στη ζωή του. Ονειρεύεται τον εαυτό του σε μία συγκεκριμένη κατάσταση και αυτή την κατάσταση προσπαθεί να επιτύχει. Αυτός είναι ο προσωπικός Μύθος του κάθε ζωδίου. Ένας Μύθος που καθοδηγεί το ζώδιο υποσυνείδητα και βοηθά και τους υπόλοιπους από μας να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά του. Τι θα λέγατε λοιπόν να δούμε αναλυτικά το Μύθο του κάθε ζωδίου;
Στο άρθρο που ακολουθεί παρουσιάζεται μία απόδοση των προσωπικών Μύθοι των δώδεκα ζωδίων. Βασιζόμενοι σε δουλειά αστρολόγων – όπως η Λιζ Γκριν - που έχουν αναλύσει τα ζώδια ψυχολογικά, επιλέξαμε κάποιους μύθους με προσοχή, άλλους για τη διαχρονικότητα τους και άλλους γιατί είναι πιο κοντά στις παραστάσεις της εποχής μας. Σαν αναγνώστες, καλείστε να αναγνωρίσετε το δικό σας προσωπικό Μύθο, καθώς και αυτόν του συντρόφου σας και των ανθρώπων που σας ενδιαφέρουν.
Κριός – Ο ιππότης με τη λαμπερή πανοπλία
Η ζωή του Κριού πρέπει να έχει πάντα κάποιο σκοπό. Χρειάζεται μία αποστολή, ένα ιδανικό για να διαπρέψει. Τι στόχος μπορεί να είναι άραγε αυτός; Μα ο καλύτερος από όλους, η προστασία των αδυνάτων. Ποιος σκοπός είναι πιο ευγενικός από την αποκατάσταση της δικαιοσύνης και την προστασία των φτωχών και των κατατρεγμένων. Για να επιτύχει αυτούς τους στόχους ο Κριός βασίζεται στο ατομικό του θάρρος.. Δεν ενδιαφέρεται για συλλογικές διαδικασίες, διαπραγματεύσεις και συμβιβασμούς. Θέλει τα πράγματα να είναι ξεκάθαρα στη ζωή και ταξινομεί τα πάντα στη λογική του σωστού και του λάθους.
Ο Κριός πιστεύει ότι είναι ένας ιππότης, που ανήκει στην αυλή του Βασιλιά Αρθούρου. Αφοσιωμένος στο καθήκον, προστατεύει τις δεσποσύνες, έχει καλούς τρόπους, αλλά αναζητά πάντα αυτούς που τον έχουν ανάγκη. Δεν του αρέσουν οι δουλειές της καθημερινότητας. Θέλει να αναλαμβάνει σημαντικά έργα, που δεν μπορεί να τα αναλάβει κανένας άλλος. Στη μάχη έχει πάντα ένα κώδικα τιμής, είναι τίμιος προς τους εχθρούς και γενναιόδωρος με τους φίλους. Θεωρεί τον εαυτό του ξεχωριστό και έτσι θα ήθελε να τον αντιμετωπίζουν και οι άλλοι.
Ταύρος – Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι
Ο δρόμος του Ταύρου είναι ο δρόμος του αισθησιασμού. Ο Ταύρος δεν ενδιαφέρεται για μακρινούς στόχους και υψηλά ιδανικά. Προτιμά να ασχολείται με πράγματα, που βρίσκονται πιο κοντά του, όπως το σώμα του ή τα αντικείμενα που τον περιβάλλουν. Οι ηδονές της καθημερινής ζωής αρκούν για τον Ταύρο. Δεν επιθυμεί σώνει και καλά να έχει αυτός το πάνω χέρι. Αν η γυναίκα του είναι σε ανώτερη κοινωνική τάξη από αυτόν, δεν ενοχλείται καθόλου. Γνωρίζει ότι έχουν κάτι κοινό, την απόλαυση της ηδονής.. Σαν άλλος κηπουρός, γνωρίζει τη θέση του, αλλά γνωρίζει και τις ικανότητες του. Δεν μπλέκεται στη ζωή της αφεντικίνας του, αλλά, αν αυτή είναι γενναιόδωρη προς αυτόν, γιατί να της το αρνηθεί.
Ο Ταύρος ξέρει τις επιθυμίες μιας γυναίκας και ξέρει πώς να την κρατάει κοντά του με την κατάλληλη δόση γενναιοδωρίας. Ζηλεύει αλλά δεν κατακτά, ούτε επιτίθεται όπως ο Σκορπιός. Δελεάζει και λατρεύει το αντικείμενο του πόθου του. Αναζητά το δρόμο της ηδονής και της προσωπικής του έκφρασης. Δεν τον ενδιαφέρουν περαιτέρω διακρίσεις.
Δίδυμοι – Ο μάγος Χουντίνι
Ο δρόμος του Δίδυμου είναι ο δρόμος της αλλαγής. Δε μένει ποτέ στο ίδιο μέρος, αλλάζει εξαφανίζεται. Δεν ασχολείται με το ίδιο κόλπο κάθε φορά. Σε κάθε παράσταση έχει να δείξει κάτι καινούριο. Τους αρέσει να τρομάζει τους θεατές του και να δοκιμάζει τα όρια αντοχής τους. Αποφασίζει με ταχύτητα ποιο τρικ θα δοκιμάσει μπροστά τους. Δοκιμάζει άπειρα ταχυδακτυλουργικά κόλπα, βγάζει πράγματα από το καπέλο του, διασκεδάζει με την έλλειψη παρατηρητικότητας των θεατών, αποσπά την προσοχή τους με λίγο εγγλέζικο σαρκαστικό χιούμορ.
Βλέπει τη μαγεία σαν πρόκληση και σα μία ευχάριστη διασκέδαση. Μοιάζει λίγο με το μαθητευόμενο μάγο, που νομίζει ότι μαγεία είναι κάτι εύκολο και είναι του χεριού του. Γι’ αυτόν όλα είναι ένα κόλπο, μία κατασκευή του μυαλού.
Μια πιο σύγχρονη παραλλαγή του μάγου είναι ο δημοσιογράφος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Ο τηλεοπτικός σταρ ξέρει να χειρίζεται το κοινό του. Αυτό δεν κάνουν άλλωστε όλοι οι καταξιωμένοι ηθοποιοί; Αυτό θα ήθελε να κάνει κι ο ίδιος. Βέβαια, καμιά φορά ταυτίζεται υπερβολικά με το ρόλο του και υπερβαίνει τα όρια, αλλά αυτές είναι μόνο εξαιρέσεις. Σε κάθε περίπτωση θα είναι ευχαριστημένος από το εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Καρκίνος – Η μεγάλη Μητέρα
Ο δρόμος του Καρκίνου είναι ο δρόμος της φροντίδας. Ο Καρκίνος φροντίζει τους δικούς του ανθρώπους και τους ανθρώπους που τον έχουν ανάγκη. Θέλει να δημιουργήσει μία μεγάλη οικογένεια, που είναι ζεστή και να έχει βαθιές ρίζες. Προσπαθεί να έχει γύρω του παιδιά που παίζουν και φωνάζουν και προπαντός τον έχουν ανάγκη.
Μέσα από τη διαδικασία αυτή ο Καρκίνος νιώθει χρήσιμος και σημαντικός. Αισθάνεται ότι διαμορφώνει ζωές σαν να ήταν ένας μικρός θεός. Τα προβλήματα αρχίζουν βέβαια όταν οι δικοί του θελήσουν να ανεξαρτητοποιηθούν. Τότε τους γεμίζει ενοχές, για να τους κρατήσει κοντά του. Δεν μπορεί να τους αποχωριστεί, γιατί, αν το κάνει, δε θα έχει πια η ζωή του καμιά σημασία. Δε θα τη χρειάζεται κανείς και δε προστρέχει κανείς σε αυτήν για ασφάλεια και παρηγοριά.
Ένας κίνδυνος που ελλοχεύει είναι η παραπλάνηση του Καρκίνου. Στις ατομικιστικές εποχές που ζούμε είναι πολλοί οι άνθρωποι που προσποιούνται ότι έχουν ανάγκη για να εισπράξουν προσωπικά οφέλη. Αν ο Καρκίνος συναντήσει τέτοιους ανθρώπους, απογοητεύεται τρομερά και γίνεται απόμακρος. Προσκολλάται στη μητρική του οικογένεια και γίνεται ο καλός γιος που κάθεται συνέχεια στο σπίτι και φροντίζει την άρρωστη μάνα.
Λέων – Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα
Η ζωή για το Λέοντα είναι ένα δράμα. Σκοπός του είναι να αναδείξει την προσωπικότητα του, ώστε να δεχτεί στο τέλος ένα μεγάλο χειροκρότημα. Οι άλλοι ρόλοι είναι χρήσιμοι, γιατί αναδεικνύουν καλύτερα και το δικό του ρόλο. Γι’ αυτό ως ένα σημείο τους αποδέχεται και τους στηρίζει Αν πάνε όμως να γίνουν αυτοί πρωταγωνιστές, θα τον βρουν μπροστά τους. Θα είναι έξαλλος και χωρίς καμία διακριτικότητα θα τους βάλει σίγουρα στη θέση τους.
Ο Λέων έχει ανάγκη από ανθρώπους γύρω του, που να κατανοούν την ανάγκη του για προβολή. Ο ίδιος γνωρίζει τον εαυτό του. Δεν ξέρει ποιος ήρωας τον εκπροσωπεί. Φοράει το ένα πρόσωπο, μετά το άλλο, για να βρει ποιος είναι. Σαν τα μικρά παιδιά γίνεται πότε ο Σούπερμαν και πότε ο Μπάτμαν.
Μια πιο ώριμη παραλλαγή του μύθου του Λέοντα είναι ο ιππότης σε αναζήτηση. Ο ιππότης αυτός έχει συνειδητοποιήσει ότι η προβολή στους άλλους δεν έχει κανένα νόημα. Ο δικός του δρόμος είναι ο δρόμος της αναζήτησης του εαυτού και είναι δρόμος μοναχικός. Ξεκινά λοιπόν την αναζήτηση, χωρίς να προσπαθεί να επιβάλλεται στους άλλους. Μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, ξέρει ότι μοναδικός του αντίπαλος είναι ο εαυτός του.
Παρθένος – Το κυνήγι της αιώνας αυτάρκειας
Ο μύθος της Παρθένου είναι ο μύθος της ανεξάρτητης γυναίκας. Σκοπός της ζωής της Παρθένου είναι να μην έχει ανάγκη κανέναν. Να στηρίζεται στα πόδια της και να πετυχαίνει. Να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες και να βγαίνει πιο ώριμη. Να χειρίζεται τις κρίσεις και να βελτιώνει τον εαυτό της. Στις σχέσεις της η Παρθένος δεν μπορεί να επιτρέψει στον άλλο να έχει δίκιο. Αν το κάνει, σημαίνει ότι δεν είναι αυτάρκης, ότι κάποιος άλλος ξέρει περισσότερα για τη ζωή από αυτήν. Γι’ αυτό έχει την τάση να διορθώνει τους πάντες. Βρίσκει πάντα κάτι που έχει ξεφύγει, που θα πρέπει αυτή να το διορθώσει.
Το να είναι η καλύτερη είναι μία ανάγκη επιβίωσης για μία Παρθένο. Δεν είναι μία ανάγκη προβολής, όπως στο Λέοντα. Η Παρθένος ποτέ δε θα περηφανευτεί ότι τα ξέρει όλα. Θα μιλήσει στεγνά και με ευθύτητα ή θα σηκώσει ψηλά τα φρύδια της σε μια ένδειξη ότι βρήκε κάτι στραβό. Αυτό της φτάνει. Δεν ενδιαφέρεται να διορθώσει τους άλλους αλλά να πείσει τον εαυτό της ότι παραμένει πάντα σε ετοιμότητα και σε εγρήγορση. Για ό,τι συμβεί.
(Συνεχίζεται...)
Πηγή : Δροσοσταλίδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου