Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ (μέρος 12ο) -Ροδόσταυροι, η μακραίωνη πορεία προς την Υδροχοϊκή συνείδηση


ΟΙ ΡΟΔΟΣΤΑΥΡΟΙ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ

Φαίνεται ότι κατά τον 170 αι. οι Ροδόσταυροι προσπάθησαν να "διαφημίσουν" την ύπαρξή τους, γιατί αισθάνθηκαν ότι ο καιρός είχε πλησιάσει για τις μάζες των απλών ανθρώπων να κατανοήσουν τα μυστήρια, που έως τότε ήταν προσβάσιμα σε πολύ λίγους. Πάντως θεωρείται βέβαιο ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή ο τίτλος "Ροδόσταυρος" ήταν ένα γενικό όνομα, που χρησιμοποιείτο για όλους τους αποκρυφιστές, τους μύστες, τους αλχημιστές και οποιονδήποτε υποτίθεται ότι γνώριζε τη μυστική σημασία του Ρόδου και του Σταυρού... και αυτοί ήταν αρκετοί. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε τον Άραβα Αλ-Φαραμπί (870-950 μΧ), τον προστάτη των Αλβιγηνών Καθαρών Ρεϋμόνδο ΣΤ', κόμη της Τουλούζης (1156-1222), τον Αλβέρτο το Μέγα, θεολόγο και διδάσκαλο του Θωμά του Ακινάτη, στο έργο του Περί Αλχημείας (1280), τον Ισπανό Ραϋμόνδο Λουλ το 1235 στο έργο Anima Artis, τον Δάντη στη θεία Κωμωδεία, τον Ρογήρο Βάκωνα στην Αγγλία στο Opus Majus (1920) και, βέβαια, τον Παράκελσο (1493-1541).



Όλοι οι προαναφερθέντες είχαν ασχοληθεί με την ερμητική φιλοσοφία και, στη διάρκεια των αιώνων που ακολούθησαν, τα ενδιαφέροντα και τις ανησυχίες τους μοιράστηκαν και άλλοι διάσημοι, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο συνδέθηκαν με την Αδελφότητα. Ο κατάλογος είναι μακρύτατος, γιατί λέγεται ότι οι Ροδόσταυροι διατηρούν αρχεία μελών που χρονολογούνται από τους προχριστιανικούς αιώνες! Κοινή συνισταμένη των ανθρώπων αυτών, τουλάχιστον των γνωστών, είναι η ευαισθησία τους για τα κοινά και τις αρχές της ισότητας και της αδελφοσύνης, καθώς και οι καινοτόμες ιδέες και εφαρμογές τους, που διευκόλυναν τη ζωή της ανθρωπότητας. Εκτός από τον Δάντη, μέλος της ομάδας θεωρείται και ο Χριστόφορος Κολόμβος, που ναι μεν έπαιζε ζωτικής σημασίας ρόλο για την εξόντωση των ιθαγενών πληθυσμών στη Νέα Ήπειρο, αλλά, από την άλλη πλευρά, είχε την πνευματική υποστήριξη μιας λιγότερο αμφιλεγόμενης προσωπικότητας : του πολυπράγμονος Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Μέλος της πρώιμης Αδελφότητας θεωρείται και ο μαθηματικός, αστρολόγος και μυστικός πράκτορας της Αυτής Μεγαλειότητος της Ελισάβετ Α', Τζον Ντη. Εικάζεται ότι είχε τον τίτλο του Μεγάλου Διδάσκαλου.



Στις αρχές του 17ου αι. ο φιλόσοφος συγγραφέας Σερ Φράνσις Μπέικον και ο συνάδελφος του στην Οξφόρδη, θεολόγος Ρόμπερτ Φλουντ, σχετίστηκαν με τους Ροδόσταυρους. Συγκεκριμένα ο Φλουντ ήταν από τους πρώτους απολογητές της Αδελφότητας με το έργο του Tractatus apologeticus integritatem societatis Rosae Crusis defendens (1616). Η διδασκαλία του, άμεσα επηρεασμένη από τον Παράκελσο, υποστήριζε ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι δαίμονες που ευθύνονται για τις ασθένειες. Σε αντίθεση με το Γνωστικισμό, που φαίνεται να έχει επηρεάσει πολλά από τα σύγχρονα Τάγματα, ο Φλουντ πίστευε ότι ο λαμπρός ήλιος του Απόλλωνα και ο πρίγκιπας στου σκότους, ο Διόνυσος, αποτελούσαν μια ενότητα (άποψη που όπως θα δούμε στη συνέχεια ταυτίζεται, με διαφορετική ορολογία, με τις επικρατούσες ροδοσταυρικές απόψεις). γενικά, της εποχή που εξετάζουμε, η Αδελφότητα είχε επηρεαστεί από τις διδασκαλίες του Νεοπλατωνισμού και Νεοπυθαγορισμού, καταδεικνύοντας τη σχέση της με πολύ αρχαιότερες διδασκαλίες από αυτήν της "εξωτερικής Χριστιανοσύνης".

Σύντομα, μετά την κυκλοφορία των τριών μανιφέστων, ήρθε η εκκλησιαστική αντίδραση, που καταδίκασε την ακριβοθώρητη Αδελφότητα ως αίρεση και συνωμοσία με τον Διάβολο. Πάντως περί το 1640 υπήρχαν στοές σε όλη την Ευρώπη που, σύμφωνα με κάποιους μελετητές, λειτούργησαν ως φυτώρια για τους Ελεύθερους Τέκτονες. Άλλωστε παρά τους διωγμούς που η Αδελφότητα υπέστη, επί ηγεμονίας Μαρίας Στιούαρτ ιδρύθηκε στην Αγγλία η περίφημη Royal Society. Η τριχοτόμηση της ροδοσταυρικής θεωρίας σε επιστημονικο-φιλοσοφικό, κοινωνικο-πολιτικό και τέλος σε ερμητικο-καμπαλιστικο-αλχημιστικό ρεύμα εφαρμόστηκε επιστημονικά με τη σύσταση της Royal Society το 1660. Οι μεγάλες ανακαλύψεις που προήλθαν, και συνεχίζουν να προέρχονται, από αυτό το επιστημονικό/φιλοσοφικό ίδρυμα θεωρούνται από πολλούς ως επιστέγασμα του "αόρατου κολεγίου" που οραματιζόταν η Αδελφότητα...



Η εποχή του ορθολογισμού όμως που εγκαινιάστηκε το 18ο αι. δεν άφηνε πολλά περιθώρια για την ανάπτυξη μυστικών εταιριών με μυστικούς σκοπούς. Χαρακτηρίστηκε από μεγάλες πολιτικές αλλαγές και τη Γαλλική Επανάσταση. Το Τάγμα του Χρυσού Ροδόσταυρου που συστάθηκε το 1757 και εξαπλώθηκε γρήγορα στο γερμανόφωνο κόσμο έμελλε να πρωταγωνιστήσει στις πολιτικές εξελίξεις της εποχής, όταν το 1786 στέφθηκε βασιλιάς της Πρωσίας ο Φρειδερίκος Ουίλλιαμ Β'. Δύο από τους συμβούλους του ανήκαν στο Τάγμα. Στη διάρκεια της βασιλείας του, η Πρωσία έγινε για ένα διάστημα ροδοσταυρικό κράτος. Οι δύο σύμβουλοι όμως κατέληξαν να είναι λαομίσητοι και, όταν ο ηγεμόνας πέθανε και ο θρόνος πέρασε στο γιο του, το πείραμα έληξε ανεπιτυχώς.. Πολλοί ισχυρίστηκαν ότι τα ιδανικά των Ροδόσταυρων για έναν καλύτερο κόσμο είχαν μεταφραστεί σε κοινωνική και πολιτική δράση, καθώς και ότι τα πρόσωπα που πρωτοστάτησαν στη Γαλλική επανάσταση υπήρξαν είτε Ροδόσταυροι είτε Μασσόνοι...

ΟΙ ΡΟΔΟΣΤΑΥΡΟΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Ένας από τους πρώτους Ροδόσταυρους στην αμερική ήταν ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, ο οποίος ξεχώρισε το θετικό από τον αρνητικό ηλεκτρισμό. Μυήθηκε στο Τάγμα το 1731 και τρία χρόνια αργότερα έγινε Μέγας Διδάσκαλος στη Στοά της Πενσυλβάνια. Το συγκεκριμένο Τάγμα διεκδικεί για τον εαυτό του τον τίτλο της παλαιότερης Ροδοσταυρικής Αδελφότητας του Νέου Κόσμου με τα αρχικά FRC. Ανάμεσα στα μέλη της συγκαταλέγεται και ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Αβραάμ Λίνκολν, ο οποίος στη διάρκεια της ταραχώδους προεδρίας του κατήργησε τη δουλεία, για να βρει λίγα χρόνια αργότερα το θάνατο από το δολοφονικό χέρι κάποιου Νότιου. Το επίσημο χρίσμα για το FRC ήρθε από την Ευρώπη, ειδικότερα τη Γαλλία, το 1858, όταν ο γνωστός αποκρυφιστής Ελιφάς Λεβί μύησε τον Ράντολφ στο βαθμό του Μεγάλου Διδασκάλου για το δυτικό κόσμο.



Στην Αμερική οι Ροδόσταυροι διασπάστηκαν σε αρκετές ομάδες με δυσδιάκριτες διαφορές στη θεωρία τους. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τουλάχιστον τρεις εκτός από το FRC. Πρόκειται για τη Rosicrucian Fellowship, η οποία ιδρύθηκε το 1907 από τον Μαξ Χέιντελ, που προήλθε από τη Θεοσοφική Εταιρία του Λος Άντζελες και ισχυριζόταν ότι είχε λάβει το χρίσμα από "ένα αιθερικό μέλος της Αδελφότητας με στόχο να φτάσει το Ναό των Ροδόσταυρων, που βρίσκεται ανάμεσα στη Βοημία και στη Γερμανία". Η άκρως μεταφυσική του θεωρία πρέσβευε ότι η Αδελφότητα δεν ήταν μια ανθρώπινη οργάνωση, αλλά, αντιθέτως, εστιαζόταν στην αιθερική σφαίρα! Σήμερα η RF παραδίδει μαθήματα δι' αλληλογραφίας στη φιλοσοφία, στη Βίβλο και στην αστρολογία. Επιμένοντας στις αρχικές διδασκαλίες περί εσωτερικού Χριστιανισμού, διδάσκει ότι οι 12 αστερισμοί ανταποκρίνονται στις 12 Ιεραρχίες της Βίβλου, ενώ η θεραπευτική πρακτική των μελών της αποτελεί σημαντικό μέρος της εργασίας και πραγματοποιείται από αόρατους βοηθούς.



Σε αυτό το σημείο δεν μπορούμε παρά να παρατηρήσουμε ότι ο Ερυθρός Σταυρός, που ιδρύθηκε στη Γενεύη στα τέλη του περασμένου αιώνα, έχει άμεση σχέση με τους Ροδόσταυρους, ασχολείται με την ανακούφιση όσων υποφέρουν, αλλά δεν επικαλείται μεταφυσικές δυνάμεις. Αυτή είναι μια ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στην αντίληψη που έχουν για το κοινωνικό έργο οι ροδοσταυρικές οργανώσεις. Εν αντιθέσει με την RF, η οποία μετρά 7.000-8.000 μέλη, το γνωστότερο Τάγμα παγκοσμίως είναι το A.M.O.R.C. (Ancient and Mystical Order Rosae Crusis), που στην Αμερική έχει 250.000 μέλη, ενώ διαφημίζει τις υπηρεσίες του μέσω ίντερνετ. Ιδρύθηκε το 1915 στη Νέα Υόρκη από το Χάρβυ Σπένσερ Λιούις. Οι πολέμιοι του υποστηρίζουν πως πήρε το χρίσμα όχι από κάποια Ροδοσταυρική Αδελφότητα, αλλά από το γερμανικό παρακλάδι του Ordo Templi Orientis, οργάνωση που στην Αγγλία ηγείτο ο αμφιλεγόμενος Άλιστερ Κρόουλι (μετά την αποχώρηση του από τη ροδοσταυρικής καταβολής περίφημη οργάνωση της Χρυσής Αυγής).



Στην αμερικανική ήπειρο φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλη αντιζηλία ανάμεσα στις διάφορες Ροδοσταυρικές ομάδες, καθώς ένα άλλο Τάγμα, το FRC, διαδηλώνει τη διαφορά του από το A.M.O.R.C. κατηγορώντας το για έλλειψη πνευματικών πρακτικών, που οδηγούν στην ψυχική ωριμότητα και στη φώτιση. Πάντως το A.M.O.R.C. έχει αυτή τη στιγμή παραρτήματα σε 100 χώρες ανά τον κόσμο, ενώ τα μαθήματα που προσφέρει δεν έχουν πια καμία σχέση με αμφίσημες μαγικές πρακτικές. Επικεντρώνεται περισσότερο στην αυτογνωσία και στην ιστορία των εσωτερικών παραδόσεων.

Γεγονός είναι πως οι αμερικανοποιημένες βερσιόν του Ροδοσταυρισμού επανεισάγονται σήμερα στη γενέτειρα τους, την Ευρώπη. Τα γνωστότερα αμιγώς ευρωπαϊκά Τάγματα είναι η Societas Rosicruciana in Anglia (Soc Ros) και το Lectorium Rosicrucianum της Ολλανδίας. Η Soc Ros θεωρείται παρακλάδι του Τεκτονισμού στην Αγγλία και στη Σκωτία (αν και σύμφωνα με τον ερευνητή και Μασόνο Τζον Χάμιλ "τα μέλη της θα εξανίστατο με αυτήν την κατηγορία"), ενώ είναι ανοιχτή μόνο σε πρόσωπα που πιστεύουν στο Χριστιανισμό -κάτι που αντιτίθεται στις βασικές αρχές της Αδελφότητα. Το εν λόγω Τάγμα έχει 58 κολέγια σε διάφορες χώρες, τα 3/4 των οποίων στη Βρετανία. Πρόκειται για εταιρία που στοχεύει στην προσφορά αλληλεγγύης και ενθάρρυνσης στην έρευνα των μεγάλων προβλημάτων της ζωής και στην ανακάλυψη των μυστικών της Φύσης, ενώ διευκολύνει τη μελέτη φιλοσοφικών συστημάτων που βασίζονται στην Καμπαλά και τις διδασκαλίες του Ερμή του Τρισμέγιστου.



Από την άλλη πλευρά, το Lectorium Rosicrucianum έχει μια πιο γνωστικιστική δυαρχική τοποθέτηση, συγγενή με τις διδαχές των καθαρών του Μεσαίωνα για την "κακή" φύση της ύλης. Όπως και στις υπόλοιπες Ροδοσταυρικές Αδελφότητες, δίδεται έμφαση στην ηθική, στην υποδειγματική ζωή και στην ατομική αφύπνιση της συνείδησης, που μπορεί να επηρεάσει θετικά την πορεία της κοινωνίας. Η ίδια περίπου κατάσταση, όσον αφορά στο περιεχόμενο και στους σκοπούς των σύγχρονων ροδοσταυρικών οργανώσεων, επικρατεί και στην Ελλάδα, όπου τα ροδοσταυρικά τάγματα είναι πολλά και διαφορετικών κατευθύνσεων.

 Και αν μέχρι τώρα όσα διαβάσατε σας μετέφεραν ιστορικές πληροφορίες για τους Ροδόσταυρους, τα όσα ακολουθούν αποσκοπούν να σας μεταβιβάσουν, όσο γίνεται, την ουσία της διδασκαλίας τους.

Η ΑΛΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΡΟΔΟΣΤΑΥΡΩΝ



Τα Ροδοσταυρικά Τάγματα χωρίζονται σ εσωτερικούς και εξωτερικούς κύκλους. Στον εξωτερικό κύκλο υπάρχουν τα μέλη, τα οποία μέσα από τη μελέτη ετοιμάζονται για την εισδοχή στον εσωτερικό κύκλο, που αποτελείται από τους αξιωματικούς, το Μέγα Διδάσκαλο και τον Imperator. Ο εσωτερικός κύκλος στοχεύει στη χριστική συνείδηση εν ζωή. Τα μέλη που γίνονται δεκτά εκπαιδεύονται πρωτίστως για την κατάκτηση της εσωτερικής ισορροπίας, ενώ ακολουθούν 8 διαφορετικοί στόχοι, σε ιδανικές συνθήκες :

1. προσπάθεια πλήρους εξισορρόπησης των δύο πολικοτήτων μέσα στον άνθρωπο,
2. προσπάθεια προσεγγίσεως των Θείων Κόσμων,
3. συνειδητή αστρική προβολή (επιτυγχάνεται από ελάχιστους),
4. εσωτερική θεραπευτική εξ επαφής και εξ αποστάσεως,
5. εκπαίδευση για τους πιθανούς ηγέτες του Τάγματος,
6. εκπαίδευση για παροχή ενεργειακής βοήθειας εξ επαφής ή εξ αποστάσεως,
7. μακροχρόνια εκπαίδευση για τη τυχόν αφύπνιση των ψυχικών κέντρων και
8. μακροχρόνια εκπαίδευση για την τυχόν προσέγγιση των ανώτερων όντων.

Η κυριολεξία ή μεταφορική διάσταση των παραπάνω έγκειται στην προσωπική έρευνα του αναγνώστη. 

Όταν κυκλοφόρησαν οι Αλχημιστικοί Γάμοι, λίγοι κατάλαβαν ότι επρόκειτο για ένα κείμενο που, ανάμεσα στα άλλα. ήθελε να περιπαίξει τους δήθεν μύστες. Ακόμη λιγότεροι κατανόησαν ότι η αλχημιστική διαδικασία δεν ήταν απαραιτήτως κυριολεκτική. Βέβαια, κατά το Μεσαίωνα αρκετοί ήταν οι άνθρωποι που προσπαθούσαν να μετατρέψουν τα "αγενή" μέταλλα σε χρυσό. Σήμερα πολλοί ισχυρίζονται ότι ένας από τους στόχους του Μανιφέστου ήταν να αποπροσανατολίσει τους αδαείς από τις πραγματικές εργασίες του Ροδοσταυρικού Τάγματος.



Οι Ροδόσταυροι πιστεύουν ότι το υλικό σώμα είναι απλώς η εξωτερική έκφανση του ανθρώπου, έκφανση των απεριόριστων δυνάμεων της Φύσης. Σύμφωνα με τη θεωρία τους, ένας αληθινός αλχημιστής βρίσκει τις πρώτες ύλες που χρειάζονται για την εργασία του μέσα στον ίδιο του τον οργανισμό. Η αλχημιστική εργασία συνίσταται στην κάθαρση της ψυχής. Τα βασικά μέταλλα είναι τα κατώτερα ένστικτα. Αυτά πρέπει να μετουσιωθούν σε χρυσό, στις αρετές. Αυτή η αρχή δεν αποκλείει τη μετατροπή του άνθρακα σε θησαυρό, γιατί δεν υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις διάφορες σφαίρες της Φύσης. Το γνωστό ρητό "όπως πάνω έτσι και κάτω" συνοψίζει ακριβώς τη θεωρία της Αδελφότητας για την αλχημεία. Τα πάντα στη Φύση είναι ενιαία και κάθε δράση σε μια 
συγκεκριμένη σφαίρα έχει ανάλογη αντίδραση σε κάποια άλλη.

Στο βιβλίο Αναζητώντας τους Ροδόσταυρους, αναφέρεται ότι "ο μικρόκοσμος του ανθρώπου είναι μια αναπαράσταση του μακρόκοσμου της Φύσης, από την ύψιστη θεία πνευματική αρχή που ονομάζεται Θεός έως την κατώτερη, χονδροειδή που ονομάζεται ύλη". Κάθε άνθρωπος εμπεριέχει αρχές που μπορούν να μεταβληθούν σε οτιδήποτε θετικό ή αρνητικό στοιχείο υπάρχει στο φυσικό κόσμο. Τα πάντα εξαρτώνται από τη βούληση του ίδιου του ατόμου : άγγελος ή διάβολος, αμνός ή λύκος, άνθρακας ή χρυσός... "Ό,τι σπείρεις θα θερίσεις" κατά μια εσωτερική ερμηνεία του καρμικού νόμου. Εφόσον η Φύση είναι μια ενότητα, κάθε άτομο ύλης κρύβει τις δυνατότητες ολάκερης της Φύσης.



Ο φωτισμένος άνθρωπος είναι αυτός που έχει κατορθώσει να εξισορροπήσει πλήρως την αρνητική και τη θετική του πλευρά, το θετικό και τον αρνητικό πόλο του Είναι του. Φωτισμένος είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται σε κατάσταση αταραξίας, που σκέφτεται με το κέντρο της ύπαρξης του, την καρδιά, έχοντας φέρει σε πλήρη αρμονία τη διάνοια, τη λογική και το συναίσθημα. Όταν το καταφέρει, όταν μάθει να ελέγχει τις δυνάμεις του μπορεί να διοράται, να διαισθάνεται και να διακούει. Ο δρόμος αυτός δεν είναι καθόλου εύκολος, καθώς ο κατώτερος εαυτός εναντιώνεται σε κάθε αλλαγή που θα τον συνέτριβε.

Γι' αυτό, σύμφωνα με το Ροδόσταυρο συνομιλητή μου, το πρώτο βήμα της ατραπού είναι η αποδοχή του εαυτού μας ως έχει και όχι όπως θα θέλαμε να έχει. Από κει και πέρα η μετατροπή είναι θέμα βούλησης, αλλά επέρχεται μέσω της αποδοχής και όχι μέσω της απόρριψης. Διαφορετική αντιμετώπιση οδηγεί μονάχα στην παράλυση της λογικής μας.

Ο Χριστιανός Ροδόσταυρος ολοκληρώνει το ταξίδι στου Αλχημιστικούς Γάμους με τη βοήθεια της μετριοπάθειας και της αυτογνωσίας. Το ταξίδι του έχει εύστοχα παραλληλιστεί με την περιπλάνηση του Τρελού μέσα στη Μεγάλη Αρκάνα του Ταρώ. Δεν είναι τυχαίο ότι, όταν ωθείται να γράψει το όνομα του σε μια εκκλησία, εκείνος χαράζει τη φράση : "Η ύψιστη γνώση είναι ότι δεν γνωρίζουμε τίποτα".



Για τους Ροδόσταυρους η φράση η γεμάτη δύναμη είναι μία : "Γεννηθήτω το θέλημα σου". Μέσα από αυτήν την φράση εκδηλώνεται η παγκόσμια βούληση μέσα από τον μεμονωμένο άνθρωπο. Το Τάγμα, σύμφωνα με μια εσωτερική ερμηνεία της Ομολογίας της Πίστεως, έχει κοινωνικό καθήκον να χτίσει το μονοπάτι για τους αμύητους, που βρίσκονται μακριά από την ατραπό. η ατραπός όμως είναι μοναχική και κανείς μυημένος ή δάσκαλος δεν είναι σε θέση να βοηθήσει τον αναζητητή, αν δεν το θελήσει και δεν εργαστεί ο ίδιος. Οι Ροδόσταυροι πρέπει να αγαπούν ακόμη και τους εχθρούς τους και να πράττουν το καλό ακόμη και σε αυτούς που τους μισούν. Είναι η μυστηριακή σχολή της Δύσης που εμπνέεται από το Χριστιανισμό, αλλά αποβάλλει τόσο τα δόγματα όσο και τους σαθρούς εκκλησιαστικούς θεσμούς. Απευθύνεται σε εκείνους που έστω και για μια στιγμή στη ζωή τους ένιωσαν τη λάμψη της θεϊκής τους καταγωγής και μνημονεύουν το Χριστιανισμό ως την προωθητική, δυναμική αρχή στην οποία πρέπει να βαδίζει ο μαθητής.



Με τη δύναμη του Χριστού, η Ροδοσταυρική Αδελφότητα οφείλει να προσφέρει τις υπηρησεσίες της στην αναδιοργάνωση και αναγέννηση του κόσμου, παραμερίζοντας τις πεπαλαιωμένες μεθόδους. Σύμφωνα με τα Μανιφέστα τους οι Ροδόσταυροι αποστασιοποιούνται από τους κάθε λογής θαυματοποιούς, ψευδοφιλόσοφους και αστρολόγους που ασχολούνται με προγνώσεις και μελλοντολογία. Από το 1615 προβλέπουν την κρίσιμη καμπή στην οποία έχει εισέλθει ο πολιτισμός μας. Από τότε μιλούν για τη Νέα Εποχή, θεωρώντας την δρόμο εκ των ουκ άνευ, προκειμένου να μεταμορφωθεί η ανθρωπότητα. Επιστρατεύοντας την εσωτερική αστρολογία, εντοπίζουν τη διαδικασία αυτή στην πορεία τριών πλανητών : του Ουρανού, του Ποσειδώνα και του Πλούτωνα. Θεωρούν ότι οι Γνωστικοί φιλόσοφοι ήξεραν τη βαθύτερη σημασία αυτών των αστερισμών πριν καν ανακαλυφθούν! Ο ουρανός συμβολίζει την ανανέωση της καρδιάς, ο Ποσειδώνας την ανανέωση της διάνοιας και ο Πλούτωνας τη δυναμική συντριβή των στοιχείων, που είναι πλέον άχρηστα. Οι δυνάμεις του Ουρανού εμφανίζονται και ως διαίσθηση, με την έννοια της εν Χριστώ ζωής.



Σημαντικό στοιχείο αυτής της ερμηνείας αποτελεί η δυναμική παρουσία του γυναικείου φύλου στην εποχή του Υδροχόου. Για τους Ροδόσταυρους, η γυναίκα συλλαμβάνει καλύτερα τις δονήσεις και τους παλμούς του Ουρανού και μεταδίδει πιο εύκολα την αγάπη. Αν και τα δύο φύλα κατοικούνται από το Θείο Πνεύμα και γι' αυτό θα πρέπει να εργάζονται με πλήρη ισότητα, είναι οι γυναίκες εκείνες που θα αναλάβουν την ευθύνη για την προετοιμασία της ανθρωπότητας μέσω της αγάπης του Ουρανού, προς την Υδροχοϊκή Συνείδηση. Διότι η ανθρωπότητα υποφέρει τους πόνους του τοκετού προς μια νέα συνειδητότητα. Η ανθρώπινη μάζα είναι συνδεδεμένη με την ύλη και σε αυτό το σημείο επεμβαίνει ο πλανήτης Ποσειδώνας για να φέρει το χάος και την κρίση, την αναπόφευκτη, κατά τους Ροδόσταυρους. Ο Ποσειδώνας σηματοδοτεί μια διαφορετικού είδους ανατροφή για τα παιδιά, που ουδεμία σχέση έχει με εκπαιδευτικά ιδρύματα. Στόχος της είναι η ένωσης πνεύματος, ψυχής και σώματος, όπως στου Αλχημιστικούς Γάμους.



Οι Ροδόσταυροι δεν αποφεύγουν τις οδύνες και τα βάσανα, αλλά τα ζουν με όλο τους το Είναι, γιατί αντιλαμβάνονται ότι η λύτρωση περνά μέσα από τη σταύρωση. Γι' αυτούς πραγματικός Χριστιανός δεν είναι εκείνος που αποκλειστικά προσεύχεται και επικαλείται τα Θεία, αλλά εκείνος που δρα. Εδώ εισέρχεται η επίδραση του πλανήτη Πλούτωνα, που είναι ο τελικός διαμορφωτής. Ο Ροδόσταυρος αναφωνεί ; "Ο Ιησούς είναι το παν για μένα" και εορτάζει : "Ο Ιησούς Θεός και Άνθρωπος"

Το  έκτο μέρος ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ - Καθαροί, οι "αιρετικοί" της γνώσης και της αγνότητας, εδώ: http://fysikidrasi.blogspot.gr/2013/10/6.html

Το δεύτερο μέρος ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ -Ναΐτες Ιππότες, η πρώτη μυστική αδελφότητα, εδώ: http://fysikidrasi.blogspot.gr/2013/10/2_24.html

Το πρώτο μέρος ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ - Τι είναι - Πότε ξεκινάν ιστορικά - Πως λειτουργούν, εδώ: http://fysikidrasi.blogspot.gr/2013/10/1_24.html

Πηγή : Μυστικές εταιρίες, εκδόσεις Αρχέτυπο, σελ. 53-61